Klä in dynan till bebisens matstol

Stöddynan till Ikeas matstol är jättebra för små bebisar som ska börja äta mat. Vi använde den i många månader så att Saga skulle sitta stadigt i stolen. Men av någon anledning har Ikea gjort den i tyg. För några år sedan var den i uppblåsbar plast, då kunde man justera storleken och torka av om den blev kladdig. För kladdig blir den.

stol

Jag kom på en lösning på problemet kladd. Jag köpte vaxduk och valde en som har tygstruktur. Hittade ett fint mönster på Åhlens. Sydde vaxduken som ett örngott (ska erkänna att jag fick hjälp av svärmor) runt dynan. Tyget som blev över fungerar bra som underlägg. Detta har sparat mig mycket tid, nu är det enkelt att torka av dynan efter varje måltid.

Ett annat tips för matstolen är att ha en vagnkudde (en liten kudde) i stolen ovanför stöddynan. Då slipper en ostadig liten bebis slå i huvudet.

Det här tipset har jag även skrivit om i Ikeas inredningsblogg Livet Hemma.

5 thoughts on “Klä in dynan till bebisens matstol

  1. Pingback: Favoriter från Ikea | Barnsaksbloggen

Kommentera gärna!

