Mata fåglar vid fönstret

Än är vintern inte över och fåglarna är hungriga. Att titta på fåglar är mysigt och att göra det med barn och se dem riktigt nära är spännande. När vi var hos några kompisar för ett tag sedan såg jag att de hade en fågelmatare som satt fast på fönstret. Fåglar flög dit och åt och de brydde sig inte om att det stod barn (och jag) och kikade genom rutan.

Fågelmatare med bok kostar 128kr hos CDON.

Fågelmatare med bok kostar 128kr hos CDON.

En enkel fågelbok hörde till fågelmataren och där i kunde man kryssa för vilka fåglar man sett och läsa mer om dem.

2 thoughts on “Mata fåglar vid fönstret

  1. Hej på dig:) jo jag ska försöka klämma in barninspiration snart…har haft några sköna butikstips för barn förra året som du kan kolla in om du slår på barn i sökrutan

    Annars finns detta påslakan http://www.littlefairies.se/paslakanset-fjaril-laura-ashley-till-vagn-vagga/107-0 från Laura Ashley..nog det närmaste man kan komma. Jag är inte mamma själv så nog därför jag lämnar mamma-bloggandet till de som kan det bättre haha:)

    ha en kanondag

    LOVE M

Kommentera gärna!

