Lägg ifrån dig mobilen

Jag erkänner att jag ibland sitter med mobilen i handen när jag leker med Saga, kikar på Facebook, Instagram eller mail. Så onödigt egentligen.

Läser en nyhet om att barn känner sig åsidosatta när föräldern knappar på telefonen istället för att lyssna och leka med barnet. Så hemskt om Saga skulle känna så när hon blir äldre.

Så nu lägger jag ifrån mig mobilen, gör det du också!

Nyheten från Sveriges radio, Nätstressande småbarnsföräldrar väljer mobilen framför barnen.

iphone

Kommentera gärna!

