Fungerar hallonbladsté?

När jag var gravid läste jag mycket i olika forum. Att dricka hallonbladsté diskuteras flitigt i många av dem, något jag aldrig hade hört talas om tidigare. Hallonbladen ska förenkla förlossningen, minska längden och stärka värkar. Jag tänkte att det kan väl inte skada så jag köpte en påse ekologiskt hallonbladsté (med hela blad) i hälsokostbutiken och började dricka ca tre veckor innan Saga föddes. Jag försökte dricka två koppar per dag trots att det smakade sisådär, hade mycket honung i eftersom att mjölk är förbjudet av någon anledning.

Så gav det resultat? Ja svårt att säga, jag kan ju inte jämföra med hur det skulle vara utan men det gick förvånansvärt ”lätt” att föda barn tycker jag. Om det har med téet att göra vet jag inte men kanske :)

20130414-205839.jpg

Kommentera gärna!

