Test skaljacka från Didriksons

didriksons-skaljacka-casy-rosaNu inför hösten har Saga fått en skaljacka som är vatten- och vindtät. Jag valde Didriksons Casy för att de har en smart funktion där man kan utöka storleken genom att ta bort en söm i ärmen. Mycket fiffigt. Jag köpte den på nätet helt osedd men det blev riktigt lyckat. Bra kvalitet, jag gillar särskilt luvan med reflex som går fram över pannan som en sydväst, ärmsluten har kardborrband så att lite långa ärmar inte hänger ner. Jackan andas och har tejpade sömmar. Priset ligger på 480kr och den sälja bl a på lekmer.se som nu har 20% på den. Även Intersport säljer jackan, där kostar den 599kr. Jackan finns i flera färger, jag valde den mörkblå.

casy_kids_jacket_545133_039

Jag valde mellan Polarn & Pyret som jag vet har bra kvalitet och den här, priset skiljer med drygt 200kr så jag är nöjd med mitt val.

One thought on “Test skaljacka från Didriksons

  1. Pingback: Varför är barnoveraller så tunna? | Barnsaksbloggen

Kommentera gärna!

