Test av appen Amningskoll

20140427-162415.jpg

Att minnas när och på vilken sida man ammade sist är inte lätt med en såsig hjärna. Med Saga hade jag ett block där jag skrev upp tiderna men mycket har hänt på två år och nu finns det appar som hjälper till att hålla koll.

Appen Amningskoll kostar sju kronor och finns endast för iphone. Den loggar när man ammade senast och på vilken sida. Man kan fylla i om man ger ersättning också. Det finns några enkla statistikfunktioner och gör man som jag och missar att sätta igång klockan kan man fylla i i efterhand.

Det finns även en ”bajslista” 😄 för de som vill hålla koll på det. Jag har inte använt den men kanske gör det när Gustaf börjar äta vanlig mat.

Appen fyller helt klart sin funktion. Negativt är att den ofta inte uppdateras automatiskt utan jag får klicka runt i den och sen gå tillbaka till startsidan för att se senaste loggen.

Det är trots det väl spenderade sju kronor!

Kommentera gärna!

