Massor av nya produkter

IMG_0587Kul att få testa ett paket med nya produkter med fokus på nytt år och nystart. Det är Loppi som ordnar utskick där företag som vill få produkter testade kan skicka med nyheter till bloggare.

Sagas favorit i det här paketet blev snabbt burken med multivitamintabletter i godisform från KidsZoo. Jag har varit på flera apotek och frågat efter d-vitamin för barn över två år eftersom att jag vill fortsätta ge henne det tillskottet. Har bara hittat dropparna man får på bvc. Blev därför glad när jag läste att de här tabletterna innehåller hela dagsbehovet av vitamin D samt flera andra vitaminer. Saga som nästan aldrig äter godis hoppar av glädje när jag tar fram dem. Jag är lite tveksam till just godisformen och smaken men samtidigt är det ett bra sätt att få i barn vitaminer så jag får kanske ge mig.

Blutsaft har funnits länge och är ett bra tillskott av järn. Jag drack det som gravid som ett komplement till järntabletterna. Lite speciell smak men jag gillar den.

Vi var på barnkalas i helgen och i godispåsarna fanns det fruktstänger och russin, och barnen var lika glada för det som för vanligt godis. De här fruktstängerna innehåller inget vanligt socker utan är gjorda på dadlar, russin och andra frukter och bär. Märket heter Castus och de säljs i matbutiker.

Friggs skickade med tre nyheter, lite tunnare riskakor, blåbärste och vitaminbrus mot sockersug. De här brustabletterna låter spännande, jag som äter chokladkakor som andra äter smörgås kanske borde prova en detox…

En påse ekologisk müsli från Ekomüsli kommer att gå åt i det här hemmet. Vi äter mycket fil och flingor som mellis och jag tar det ofta som lunch.

IMG_0590

Kommentera gärna!

