Tips och inspiration inför UnderbaraBarnmässan

  Nu är årets stora barnmässa på Älvsjömässan igång! Jag och några andra bloggare och instagrammare fick chansen att besöka mässan innan öppning för att i lugn och ro spana in allt härligt. Vi gick in bakvägen som ni ser på bilden. 

Så det blir mitt första tips, kom när mässan öppnar, att trängas med alla på eftermiddagen kan göra den mest taggade småbarnsmamman lite matt.  Det finns mycket kul för barn på mässan men mitt råd är ändå att lämna barnvagnen hemma. Det är svårt att ta sig fram till montrarna när det är mycket folk och att prata med utsällare och köpa kläder och annat är inte mina barns favoritsysselsättning. Men, alla är olika och det finns som sagt en hel del lek också. BarniStan har ordnat med olika aktiviteter, pyssel och teater. Det finns också olika hoppborgar.  

  

Ajja och Bajja är framtagna för att utveckla små barns språk. De kommer från Hatten förlag som också tagit fram Babblarna. Vi fick hem dockor, bok och teater från mässan, de säljs i deras monter till mässpriser. Ska bli kul att se om de kan hjälpa Gustaf som än inte säger mer än Mamma i stort sett vid 1,5 år. Är det någon av er som läst och tränat med Ajja och Bajja?     Självklart fanns det massor av Babblarna-prylar att köpa. Jag slog till på Babba men inser nu när jag kommit hem att jag borde köpt två. Han blev snabbt en favorit.     Årets mässa har ett ekologiskt tema så många utställare visar ekokläder och leksaker. Jag fastnade för EkoLekos monter med härliga träleksaker. Visst är de här stapelleksakerna fina utan färg!   BeSafe var där och visade delar av sitt sortiment. Ni får här som första läsare (nästan) se deras kommande lansering av en ny modell som heter izi Modular. Verkade smart med en bas för både babyskydd och bilbarnstol. Den fästs med isofix och den större stolen är betydligt nättare än izi kid som vi har. Säkerheten är max med godkänt Plustest och i-size. (Jag är inte sån rebell, frågade om jag fick fota😀)                  Där var några inspirationsbilder. Missa inte Kids Concepts outletmonter!

Mässan pågår 9-11 oktober på Älvsjömässan i Stockholm.

Fredag 09.00-17.00

Lördag 09.30-17.00

Söndag 10.00-17.00

Har du Coops Medmerakort får man rabatt på inträdet. Köp gärna biljett i förväg på deras sida. 

Förköp av Vuxenbiljett 130 kr, köp av vuxenbiljett på plats 150 kr

Förköp av barnbiljett (7–15 år i vuxens sällskap) 20 kr, köp av barnbiljett på plats 30 kr
Förköp av Familjebiljett (2 vuxna plus 2 barn) 249 kr köp av familjebiljett på plats 310 kr

Barn under 7 år i vuxens sällskap, fri entré

Mer om mässan finns på mitt Instagramkonto, kika på @barntipsbloggen. 

Kommentera gärna!

