Mina bästa tips inför barnmässan

Nu är årets stora barnmässa, UnderbaraBarn, igång i Älvsjö. Jag och några andra bloggkollegor fick möjlighet att besöka mässan innan öppning idag och här kommer mina bästa tips till er som besöker mässan i helgen. 

Kom i tid är mitt första råd. Det blir sjukt mycket folk mitt på dagen så kom gärna lite innan mässan öppnar för att komma in bland de första. 

Ta inte med vagn om du har möjlighet. Det är svårt och trångt att ta sig fram. Det finns bärseleutlåning från Ergobaby. 

Fynd kan man göra många på mässan, många utställare har 15-50% på det mesta. Jag köpte flera vintermössor för halva priset och det är tex 20% på allt från Elodie Details i Barnbutikens monter. De hade så fina åkpåsar att jag nästan blev bebissugen. Men bara nästan :)

Ta med en banan och ät lunch utanför mässan, maten är trist och köerna är långa. 

Missa inte nya märket Minstingens monter där man får en goodiebag om man blir medlem. I Kids Concepts outlet går det att göra riktigt bra fynd. Hos Pompidard säljer de sina fina djurmössor för bara 50 kronor. 

Tar ni med barn så finns det mycket kul, särskilt Konsumentföreningen har ett fint område. 

Dela gärna era bästa tips också!

Här kommer en bildbomb:

Kommentera gärna!

