Invigning av Kavats första butik i Stockholm

Kavats flaggskepsbutik på Grev Turegatan 1 i Stockholm öppnar den 17 november men jag fick smygkika i morse. Vi var ett gäng bloggare som fick lyssna till Kavats vd som berättade om företagets historia och om deras hållbarhetsarbete. Han benämde vanliga tygskor som ”djävulens påhitt”, satsa på bra skor till barnen var hans budskap.

Butiken är inte stor men fylld med fina skor för små barn, tonåringar och vuxna. Kavat har haft vuxenskor de senaste sex åren men det hade jag helt missat. 

Jag passade på att köpa fodrade stövlar till barnen. Ni som följer mig på Instagram (@barntipsbloggen) vet att många tipsade om dessa när jag frågade om skotips. 

Här kommer bilder! 

Kommentera gärna!

