Tips inför UnderbaraBaby-mässan

Nu pågår avknoppningen av stora UnderbaraBarn-mässan nämligen UnderbaraBaby på Waterfront i Stockholm. Mässan är mindre och helt inriktad på gravida och bebisar och barn upp till tre år. Jag och ett gäng andra bloggare/instagrammare fick möjlighet att besöka utställarna innan öppningen imorse. Tänk vilken lyx att gå på mässa innan trängseln! Så det är mitt första tips, kom gärna lite innan mässan öppnar för att kunna gå runt i lugn och ro. 

Bästa fynden hittade jag i Barnbutikens monter. Vad sägs om halva priset på åkpåsar från Elodie Details? De hade även 15% på vagnar som bokas på mässan. 

Nya napparna från Herobility blev en favorit hemma. Besök deras monter för muggar, nappar och flaskor. 

Missa inte heller Molli Toys, söta gosedjur med värmekuddar i sig. Vet du vad du gör om ditt barn sätter i halsen? Jag fick i dag lära mig att nummer ett är att uppmana barnet att hosta. Går inte det ska men luta barnet framåt och banka ordentligt fem gånger på ryggen. Har det fortfarande inte lossnat går man över till att göra en heimlich. Agera lugnt och direkt. På mässan kan ni få det här mycket bättre beskrivet än vad jag kan i Life in Minds monter och även testa på dockor. Vill ni gå en livräddningskurs med fokus på barn har Life in Mind mässpriser på plats. Det här borde jag verkligen göra! 

Imorgon lördag är mässans sista dag så passa på! Här kommer fler bilder. Vill du se mer om mässan, kika in på mitt Instagramkonto @barntipsbloggen. 

Kommentera gärna!

